ZER DA KALITATEZKO EUSKARA?
..
Urteak euskara irakaslea izan ondoren blog hau ere ildo horretatik abiatzea bururatu zait, urte hauetan izandako gogoetak, kexkak eta abar plazaratzeko eta konpartitzeko asmoz.
Publicado por iensunza en 20.1.07 0 comentarios
Europako Erreferentzia marko bateratuan definituta daude konpetentziak eta mailaketa eginda dago.Markoaren mailak A1etik C2ra doaz.A maila oinarrizko erabiltzailea litzateke eta bertan A1 (hasierakoa) eta A2 ( tartekoa) egongo lirateke, B maila, berriz, erabiltzaile independienteaz ari da. Bertan B1 (atalasea) eta B2 (aurreratua) bereiztuko genituzke eta azkenik C maila, erabiltzaile gaituarena egongo litzateke;C1 (gaitasun operatibo eraginkorra) eta C2 ( menderatze-maila).
Hizkuntzen porfolio Europarra hizkuntzen ikaskuntza bultzatzeko eta laguntzeko egina dago.
Publicado por iensunza en 18.1.07 0 comentarios
Publicado por iensunza en 15.1.07 1 comentarios
Eskolak idazmen egokia garatu behar du berau tresna- jakituria garrantzitsuenetariko bat baita, bai ikaskuntza prozesurako baita bizitza heldurako ere.
Hizkuntza eta literaturaren arloa da idatzizko adierazpenaren irakaskuntzaz diharduena bere edukiak komunikazio gaitasunera orientatuz eta honek gauzak idatziz egoki adierazten bilatzen du. Dena dela, akats bat izaten da sarri askotan pentsatzea hori irakastea Hizkuntzaren arloko irakasleen erantzunkizuna dela guztiz, hizkuntza idatziak, protagonismo handia baitu beste arlo batzuetan ere. Horrela bada, ez da zuzena pentsatzea beste arloetako irakasleek ez dutela inongo erantzunkizunik.
Ongi idaztea
Baina zer da ongi idaztea? Testu bat onuragarria dela esaten dugu zuzen idatzita egoteaz gainera, ondo kohesionatuta dagoenean, koherentea denean eta egoki erantzuten dionean arau komunikatiboei; hau da, zuzentasuna, koherentzia, kohesioa eta egokitasuna dituenean.
Testu bat zuzena dela esateko, arau ortografikoak bete behar ditu, hitzak ongi eman eta eraikuntza sintaktikoaren arauak bete behar ditu.
Testu batek kohesioa ere izan behar du eta honek ideiak eta esaldiak hariltzearekin du zerikusia, testu zatiek elkarren artean lotuz eta batasun bat emanez testuari.
Bestalde, Testua ongi ulertu nahi bada , testuaren esanahia ere ulertu beharko da. Eta hori, besteak beste ideien antolamenduen baitan eta ideia horiek errealitatearen aurkakoak ez izatearen baitan dago. Honi koherentzia deitzen zaio.
Azkenik, eta Testua ondo idatzita dagoela esateko, egokitasunari begiratu behar zaio. Testua egokia izando da komunikazio ekintzaren berezitasun sozialekin, hau da, solaskidea, lekua, helburua, unea.. bat datozenean.
Baina, testu onak egitea ez la lan erreza. Ikasleek, trebeenak badira ere, akatsekin idazten dute. Hortaz, idazmena luzaro landu beharreko kontua da. Eta eskolak horretan badauka zeresanik. Beronek, erabili, sustatu eta hobetu beharreko kontu bat da idazte prozesua.
Prozesu baten irakaskuntza
Testu bat ondo idazteko honako pauso hauek eman beharko lirateke:
Testuari dagokion komunikazio egoera aztertu
Idazlana planifikatu
Helburuak ezarri; asmoa, edukiak…
Lehenengo edukiaz pentsatu eta gero forma eman
Zirriborroak egin
Egindakoaren errebisatzea
Behin betiko bertsioa egin
Publicado por iensunza en 15.1.07 1 comentarios
Publicado por iensunza en 14.1.07 0 comentarios